måndag 2 augusti 2010

Gäsp, har varit uppe "tidigt" för ett besök hos kuratorn kl 8, jag var givetvis så rädd för att försova mig att jag sov kass så nu känner jag mig lite mosig.
Det var ett bra besök, hon sätter igång många tankar hos mig och det kan kännas jobbigt men det är nyttigt. Jag har insett att när jag börjar jobba efter semestern så är det en del saker som jag måste ta tag i. Puh!
Vi pratade bla om att jag behöver värdera min egen tid bättre, att det är fint att vara snäll och omtänksam för det vill väl alla vara men att det måste vara inom rimliga gränser. Vem äger problemet, sånt ska jag tänka på.

Ett litet exempel: Vi var ju på bröllop för ett par veckor sedan som bekant. Mållgan ringde och frågade om vi hade filmat något på bröllopet och om dom i så fall kunde få kopia på filmerna och bilderna. Självklart ska dom få det (jag hade faktiskt redan tänkt det) men vad gör jag då, någon annan hade kanske tagit och fixat det en dag som passade dem men inte jag inte.
Jag vet inte hur man kopierar så det blir att jag får sätta fart på maken som får börja trixa med detta (vi skulle nämligen träffa brudparet på kvällen så det var ju bäst om dom fick det då..) och inte nog med det utan när dvd:n är färdig har jag maken till att åka till Mållgans föräldrar för att lämna av den också eftersom jag tänkte att han säkert ville visa filmen för dem.....okej, det är så klart snällt men...om man nu ska försöka varva ner sin tillvaro så kanske det inte var världens bästa idé....men brudparet blev glada = jag blev glad. Jag har lite att jobba på som sagt, haha. Att hitta en balans.

Det var allt från kokkonytt för idag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar