onsdag 4 augusti 2010

I dag har jag varit inne med min mamma, morbror + morbrors sambo för att träffa prästen som ska hålla i mormors begravning i nästa vecka. Ett mycket trevligt möte, prästen gav ett varmt och hjärtligt intryck...men...han var så smutsig! Skitiga byxor, kavajen var både smutsig och trasig, urtvättat skrynklig skjorta, var inte det en smula märkligt. Dessutom pratade han som "Farbror Barbro" men jag tror att det blir bra.
När det var klart var det dags att åka ut till minimala blomsteraffären för att trängas med personal och välja blommor och tack gode Gud (kanske inte ska häda när jag både träffat präst och varit i kyrkan i dag) att jag är medicinerad, vilket stohej.
Men efter en stund var det i alla fall klart och jag hade stått och bestämt mig under tiden så våra blommor blev bestämda fort.

Vi var som sagt på High Chaparall igår och det var en riktigt bra dag, barnen var överförtjusta. Deras föräldrar såg till att ekipera dem i närmsta cowboy affär också så dom var rätt dressade. Och på tal om det, vet ni om att det går vuxna i cowboy kläder där! Inte personalen alltså utan helt vanliga människor. Såg bla en man som såg ut som Clintan och med sig hade han sin vanligt klädda fru. Eller ett par där mannen var klädd som cowboy och frun som...""glädjeflicka" (inga smickrande kläder i dagsljus kan jag säga..) och dom gick där med sina barn som var vanligt klädda. Märkligt...
Det märkligaste var dock inte det utan att folk och med folk menar jag föräldrar med barn och när jag säger föräldrar menar jag pappor som gick runt och drack starköl och cider!! Vad är det med människor egentligen!!!
Okej, jag vet att jag är frireligiöst lagd när det gäller alkoholkonsumtion men hallå, det är en barn/familjeaktivitet då kan man väl klara sig utan alkohol. Det var ju dessutom mitt på blanka dan, om det spelar någon roll. Det gick förbi en kärring med en plastmugg rödvin, classy verkligen.

Under fikat nu fick maken sig ett sanningens ord:
W: Pappa, nu är du busig och då får du inte lördagsgodis...
Maken: Inte?
J: Nääää men pappa, det är för att du är lite tjock och därför ska du inte äta godis.
Jag: Hehehehe....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar