tisdag 10 augusti 2010

Har varit hos kokko doktorn idag och jag lovar, han var inte en dag över 15!!
Ja lite kanske men herregud! Han var i alla fall väldigt trevlig men kanske lite tafatt så jag kände att jag babblade på som bara den (inget ovanligt i och för sig). Jag fick en ok stämpel i rumpan och är tydligen inte värre däran än att jag inte behöver komma igen förrän i november. Fick + i kanten för att jag hade slutat med koffein (min kära kära älskade Coca-Cola).

Var med W på inskolning till fritids i morse, så stor han är...suck, känns som igår man satt med hela dagarna med en bebis fastklistrad vid tutten, haha

I morgon är det dags för mormors begravning, har försökt att förtränga det men nu kommer fjärilarna krypande. Jag är inte rädd för att bli ledsen för det vet jag att jag kommer att bli men att tappa kontrollen, bli yr osv...gamla ångest köret så jag vet hur det blir. Jag kommer vara att vara på helspänn hela förmiddagen och krokna när begravning och lunch är slut. Pojkarna ska följa med så de kommer så klart att distrahera mig. Vi var i kyrkan häromdagen och W undrade varför det var en stor stjärna högst upp i taket så jag sa att det kunde han ju fråga prästen i morgon om han ville. Jag gissar att det har något med Betlehems stjärna att göra kanske men vad vet en gammal hedning som en annan...
Det är självklart jättetråkigt att mormor är död men jag måste ändå säga att det känns bra för hon i så dåligt skick mot slutet att allt bara var en plåga och jag tror inte på att hon är i himlen men så länge vi kommer i håg henne i våra hjärtan finns lite av henne kvar.

1 kommentar: