söndag 29 augusti 2010

Jaha, så var det söndag igen och inte ledigt förrän till jul..kul...
Helgen ja...började med att åka själv till barnens gård i fredags som jag skrev om sist och eftersom det inte gick så bra så blev jag ganska sur och besviken på mig själv.
W och jag tog med oss mamma in till stan i lördags och gick lite ärenden och käkade lunch, det var mysigt. Det har varit så mycket med mormor både innan hon gick bort och efter så jag har inte träffat mamma så mycket.
Vi var på kräftskiva igår, jag åt maaasssor av sushi. Det är fint det. Sent blev det också så vi var inte i säng förrän vid 24 igår och tro det eller ej men barnen vaknade inte förrän 9, det är man inte bortskämd med.
Vi hamnade i en lång diskussion igår ang såna därna nyckelpartyn man läst om (inte hört talas om..) där man helt enkelt har partnerbyten. Jag blir lite fascinerad av sånt där, hur går det till och finns det inte en väldigt överhängande risk att man blir ihop parad med man verkligen inte vill? Att man får en riktig nitlott. Gör man sånt med sina vänner, kan man träffa dom på Maxi efter det? Hur länge ska man vara borta, finns det en tidsgräns?
Fast mest undrar jag nog om man kan hålla sig för skratt....

Barnens Gård hade öppet för sista dagen för säsongen idag så vi var där en stund bla pga utlovat godisregn. Jag hade verkligen bestämt mig för att inte vara en mamma som står och tar godis framför barnen men när W började yla att han inte fick tag i något...vad ska man göra...fick en hård godis på tumnageln och det gjorde ont. En godis skada.
Jag vet att alla föräldrar säger om sina barn det jag ska skriva nu men W är en speciell kille. När vi skulle åka hem så gick han fram till "bonden" och tackade så mycket och gav honom en kram.
Va! Så jäkla gulligt..ja och väluppfostrat (hur han nu blivit det).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar