onsdag 11 augusti 2010

Funderade lite när jag satt i kyrkan idag, jag tror inte på Gud och Jesus men jag kan känna lite avund (bra att börja med en dödssynd va..) på de som gör det. Vad skönt det hade varit liksom. Tycker bibeltexterna på en begravning är vackra, det här med att gå i dödskuggans dal och herren med sin stav och käpp eller var det bara stav kanske. Jag kan verkligen inte tänka mig en borgerlig (stavas det så?) begravning vilket jag givetvis borde ha.
Inser att jag ska ta tag i att skriva ner hur jag vill ha min begravning så anhöriga inte ska behöva gissa, inga nejlikor eller brudslöja bla. Mållgan...nejlikor och brudslöja är blommor, bara så att du vet men det är okej om du kommer med gräslök.
Jag älskar ju hejdundrande mastodont ballader så det kan man ju välja om man vill tvinga fram en tår eller två på publiken fast jag vill nog att den ska vara ljus och glad om det är möjligt. Som jag.
Som det står på burken till mitt koffeinfria kaffe "Mild och rund". Fast vet i fasen om barnen tycker att deras tokgapande mamma är "mild" men rund är jag! :-)

J tyckte att det verkade som en bra idé att visa snoppen på kyrkogården idag, i bland sväller modershjärtat av stolthet får jag säga...

Mot soffan med en kexchoklad, spelade in världens bästa Jonas på Nyhetsmorgon i morse.
Ja! Jonas kan dom få spela i kyrkan.
Nu tror ni säkert att jag tänker på "I m gonna fuck you until you stay fucked" men det var det inte utan givetvis:
http://www.youtube.com/watch?v=7GaRBgPYyjo
Vore fint om ingen kom med förslaget Highway to hell...vilket förmodligen är fallet om man nu tror på helvetet. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar