lördag 22 januari 2011

Undrar om handboll verkligen är bra för hälsan, vilken pärs det är i soffan. I dag var det så nervöst så jag försökte med någon slags variant där jag läste Aftonbladet med ett öga och tittade på matchen med det andra, det gick så där.
Mållgan på första sidan på Aftonbladets Sportbladet, det är häftigt...jag unnar honom allt och lite till. En av få människor som verkligen kan få mig att gapskratta.

En skön lördag, började med handbolls träning (nu jäklar...) för barnen, sen öva på att springa på Loket, sushi lunch med AP, fika hemma och go handboll. Skulle kunna knyta mig nu direkt tror jag.

På tal om handboll så ska jag dela med mig med en rolig sällskapshändelse vi hade på jobbet en gång där jag var i lag med en mycket go men en aning saktfärdig kollega i "Med andra ord". Man ska beskriva för sin lagkamrat ett ord, person, plats osv så ska den gissa...på tid..
Det hade gått ganska trögt för oss och det var väl för väl att jag inte är en tävlingsmänniska. Jag är ingen dålig förlorare men jag är en ganska kass vinnare.
Jag: Oh, det här blir lätt för det är sport och det kan ju killar (inga fördomar här inte), Slangen!
PK: Eeehhh?
Jag: Har varit utnämnd till världens bästa handbollsspelare!
PK: ????
Jag (en smula mer desperat..) Kom igen, världens bästa handbollspelare, spelade i Kiel, i landslaget i massa år. Staffan Olsson och och !!!! Kom igen!
PK: Näääääää, jag vet inte....
Jag: Men herregud du måste väl ha sett honom på TV!!
PK: Nja????
Tidtagaren: Tiden är ute!!!
Jag: MAGNUS WISLANDER FÖR HELVETE, DET VET VÄL ALLA!!!!!!

Sen går det en stund så kommer det....
PK: Anna, jag tror du har fel...
Jag: Fel?
PK: Ja, spelar han inte tennis??
Jag: Mats WILANDER!!!!!

Behöver jag poängtera att vi förlorade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar