torsdag 6 januari 2011

Slappar i soffan och kollar på Ellen Degeneres talkshow, jag gillar verkligen henne, rolig och cool. I dag så intervjuade hon sin fru Portia De Rossi om hennes bok (självbiografisk om bla hennes ätstörningar), en varm och kärleksfull intervju vilket det så klart blir eftersom de är ett par.
En sak som slår mig när jag tittar på dem är att jag kan verkligen verkligen verkligen inte förstå hur man kan tycka att deras kärlek är sjuk eller fel. I alla fall inte om man är en normalbegåvad modern människa.
Vad är det som skulle göra mitt äktenskap bättre än deras??
Ja Ja, Jonas Gardell är en husgud hos mig så det är väl inte otippat vart jag står i den frågan.
En gammal kollega sa en gång att "Du skulle aldrig tycka att det var okej om det var dina pojkar som blev gay" Då svarade jag att för det första tror jag inte på att man blir utan att man är när man föds och för det andra får de vara precis som de är. Det enda som bekymrar mig är vad de kan råka ut för när det träffar människor som har fördomar som du" Visst, det är präktigt sagt men jag tycker verkligen det.
Samma resonemang att man inte ska få adoptera för det är inte "naturligt" men då borde väl ingen få adoptera för om ett par inte kan få barn så är det inte "naturligt" för dem att få det.
Jäkla trams är vad det är, en homosexuell man är väl inte sämre förälder än någon annan för att han är bög. Det finns så många hetrosexuella som inte borde få ha barn som ynglar av sig hur som helst, skulle det vara bättre?
Nä, klart att det inte är.
Kärlek är fan i mig inte fel hur den än visar sig!

PS, Pojkarna får vara som de är men det vore bra om de inte var transor i alla fall för hur i helsike ska de kunna hitta damskor till sina fötter...jag vet, jag är stl 43. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar