måndag 17 januari 2011

Det har varit en stirrig dag idag på jobbet och gå tidigare för att gå på Basal Kroppskännedom, känner mig splittrad. Borde beskriva den gruppen i ett eget inlägg, det är ganska bisarrt emellanåt.

Gjorde en liten medicin och matutryckning till en vän idag, inget större besvär alls en självklarhet tycker jag. Hade en diskussion med maken som muttrade "du är som en Florence Nightingale".
Inte så att han har några problem med att jag fixar sånt utan mer att jag erbjuder mig från början men det säger mer om honom än mig eller hur?
Han kläckte tom ur sig att han hade haft mycket mer på bankkontot om han var singel och inte hade mina "paketutgifter". (ja, jag gillar att handla och hitta på saker till mina vänner)
Jag sa till honom att skita på sig!
Får väl försvara honom att han sa det med glimten i ögat men vi har haft det samtalet en miljon gånger, han är nämligen så krass att han menar att alla goda saker man gör är för sin egen del alltså egoistiskt.
Han har väl rätt i det men en person som är ego och mår bra att göra saker för andra än en som är ego och bara tänker på sig själv är väl ändå en jäkla skillnad.

Näha, nu ska jag ta och polera glorian och guldstjärnan och ladda för handbollen. Heja Sverige!!
:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar