fredag 7 januari 2011

Pratade med KP ang det här med att inte gilla speglarna på gymmet (jäkla kärringmage..) och det kan kännas en smula deprimerande men då kan jag rekommendera att göra något jag gjorde idag.
Vi har varit i Växjö på Äventyrsbadet, det var fullt med folk och stojigt (ja typ min värsta mardröm dessutom i baddräkt...) men...det finns ALLTID några och i detta fallet flera som ser bra mycket värre ut en än själv. Det kan man ju bli glad över, jag blev däremot mindre glad över att upptäcka att jag hade packat ner min gamla baddräkt. Den är nämligen för stor och har en tendens till att vilja ramla av upptill...eller rättare sagt den VAR för stor. Har inte haft den på ett år och nu var den inte så värst för stor. Det var ingen rolig upptäckt, sen var det jäkligt konstigt för jag upptäckte att tyget var slitet i en stor ring runt naveln, hur kan det ha blivit så? Märkligt.

Har även hunnit med ett rejält fynd idag. Vi var på Toy R Us för att W ville kolla på Lego (som inte finns här i staun), julklappspengarna brände i fickan. Då hittar jag av en ren slump eller kanske shopping skicklighet en Star Wars byggsats (inte Lego) som var de där långbenade hundarna eller vad det är som hade kostat 1999kr för...håll i er nu...299kr. Va! Det var väl ändå ett rejält fynd.
J blev överlycklig, han hade 500kr med sig och fick tom ett Scooby Doo husgrejsimos för sin 500-hundring. De hade någon slags lagerrensning.
Ekonomichefen alias maken fick bromsa mig för jag höll på att plocka med mig halva avdelningen för alla bra priser. Visst är frågan: Men Anna, det här behöver vi väl ändå inte? bara såååå tråkig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar