fredag 4 mars 2011

Vem drog ur proppen, vad trött jag är...
Tränade efter jobbet, fick till riktigt bra överkroppsträning, sen cyklade jag hem för att hämta barnen. Det kändes som en lysande ide´när jag fick den men inte när jag tittade ut genom fönstret, mulet, blåsigt och kallt...motivationen sjönk.
Hur får man upp den då? Jo, man går och väger sig innan man börjar träna, DÄR kan vi prata motivationshöjare. Förbannade fläskmage..
Nu ska jag bita i det sura äpplet och få domen, nästa vecka ska jag göra en BIA mätning så jag får svart på vitt hur fördelningen i kroppen (fett, fett, fett).
Ja ja jaaaaaa, jag vet. Jag ska ta det lugnt och inte förivra mig, ät bra och träna på så kommer det. Hade bara ett mikrobryt. Jag vet också att jag har sagt att det är att må bra jag är ute efter inte kilon...jag kanske ljög lite eller åtminstone lurade mig själv. :-)

Det är dessutom ett skitproblem, det finns människor med riktiga problem. En kär vän som redan har fått kämpa mot sjukdom har fler slag kvar att kriga, det ger en annan perspektiv kan jag lova. Man ska vara glad så länge man får vara frisk och de man älskar. Inget annat spelar någon roll.

Maken lagar mat i kväll - dvs hämtar kinamat! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar