tisdag 1 februari 2011

Jag är så jäkla nöjd med mig själv, om jag var nöjd igår så är jag nöjdare idag. Har varit och tränat styrka på Loket och sprang även lite och det går bättre för varje gång. Visst jag tycker det är otäckt när pulsen stiger men jag biter i hop och försöker andas lugnare och det funkar!
(i alla fall idag..)
Har känt mig så bräcklig och spröd (ja man kan känna sig spröd trots att man är lika stor som jag) men nu...äntligen känner jag att jag är på väg tillbaka. Jag känner mig stark.
Jo då jag inser att jag inte springer så långt om man jämför med andra som är på löpbanden samtidigt som mig men vet ni vad, jag skiter i hur långt och fort de springer, jag springer och det är bra för mig.
När jag sprang så finns det ju gott om tid, åtminstone i början för sen får jag tunnelseende, att kolla runt lite i gymmet. Den Spännigaste av spänniga satt i en maskin och bredde ut sig och så var det en liiiiiten tanig kille bredvid, det gick liksom 2,5 tanig kille på en Spännigaste av spänniga. Bara det så kul ut.
Nu är det kanske på sin plats att be om ursäkt för att jag kommer att vara elak.
Den taniga killen var helt kritvit, nördstuket typ. Jag tänkte direkt att han såg ut som någon som tänker börja på gym för att hitta sig en tjej, men även med ny kropp så skulle det inte hjälpa det inser vem som helst. Sen kom det en tjej som såg ut som att hon var där för att kunna hitta sig en kille, en nörd tjej helt enkelt. Men vad fel jag hade, det visade sig nämligen att de två var i hop! Det finns ett lock till varje gryta....

Maken förbereder middagen i morgon:
"Det här är en charonfrukt va??"
"Nej lilla du, det är en lime"
Har jag sagt att han brukar skryta om att han hade 4:a i hemkunskap, host host.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar