lördag 18 september 2010

Att man kan hosta så mycket som jag gör nu, har hostat sönder både hals och muskler i bröstkorgen. A-P försökte trösta mig med att det är för jag har så stora vältränade muskler det gör ont där de går sönder...mycket tveksam men det var snällt sagt.

Tidig morgon idag, W är på skridskoskolan, knattarna har tid på lördagar mellan 8-9. Ingen sovmorgon där inte.

Det är onekligen en massa om valet nu och det kan kännas en smula tjatigt men jag tycker verkligen att hatten av för alla de som orkar och vill engagera sig politiskt. Det är för att de brinner för sin sak som vi andra inte behöver engagera oss mer än att bestämma oss för vad vi ska rösta på. Jag tänker likadant när jag hör att folk retar sig på feminister, hade det inte varit för kvinnor med en övertygelse så hade vi kvinnor förmodligen inte haft tex rösträtt ännu.
Att man kan strunta i att rösta för att man inte orkar eller bryr sig är förskräckligt, hur många människor dör i inte i andra länder för att få chansen att rösta.
Nä, man får baske mig ta sitt ansvar och göra sin röst hörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar