söndag 3 oktober 2010

So far so god med helgen men shit vad trött jag är, sovit riktigt dåligt och är spänd som en fjäder. Skit.
Hade vänner som jag lärt känna på Loket hemma igår, det var mycket trevligt även om jag blir lite stissig när jag ska fixa käk och sånt. Att sitta och prata i soffan om allt möjligt, träning, vänskap, förhållanden, sex, jobb, fördomar (tydligen hade jag gott om dem..) är något som jag verkligen tycker om och uppskattar.
Jag har fått förmånen att träffa den mest ärliga människa jag någonsin mött och det är både på gott och ont men just nu tycker jag det är mest gott. Detta tycker jag trots att jag fått höra att jag är tjock, dum, fördomsfull, har hängbröst och tråkiga kläder och allmänt...b . :-)
Håll med om att man ofta träffar människor som framställer sig själva med att "jag är alltid ärlig, rak och säger vad jag tycker" men att de då oftast/alltid innebär att dom tycker att dom får säga vad dom vill hur som helst men absolut inte kan ta det tillbaka och definitivt inte använder samma ärlighet till självrannsakan. Att höra någon säga raka saker även om sina egna tillkortakommanden och brister är uppfriskande och tänkvärt. Det har snurrat lite i bikupan idag.
Passade även på att ta på mig och visa mina glittertrosor, kan ha givit mina gäster men för livet...
Gårdagskvällens citat blir antigen: Jag hade tänkt att ge dig en flaska vin men jag drack upp den igår!
Eller
"Om vi hade träffats för 15 år sedan hade jag inte blivit kompis med dig för att du är sjuk" (mmm, låt den sjunka in lite..wow)

Jag har varit trött som ett spett idag men mamma var här och vi har röjt, städat ur, diskat och slängt. Så jäkla skönt när sånt arbete är färdigt.

I morgon är det ny vecka och en jäkla massa nya utmaningar, när ska jag bli som vanligt igen eller åtminstone lära mig att leva med mig själv? (ja ja buhu I-landsproblem, jag veeet)

En favvo DM låt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar