söndag 19 december 2010

När W föddes så fick jag helt plötsligt en massa katastrof tankar, jag började att fundera på döden och allt hemsk som kunde hända. Satt och ammade till bilder av Tsunamin så det kan nog vara en anledning. Filmer som The day after tomorrow skämmer verkligen skiten ur mig, för det känns ju som att det kan hända! Snart!
Då när W var liten så kunde det hända att jag inte kunde somna förrens jag hade packat bilen i huvudet. Jag var alltså tvungen att planera vad som var viktigt att ta med om man var tvungen at åka fort....jomen, sånt kan man hålla igång huvudet på en stund kan jag lova.
En kollegas man ville bunkra konserver när fågelinfluensan var mest i ropet, hon tyckte att han var fånig men jag tyckte inte det var en dum idé alls.
Jag har smygit ner värmeljus, tändstickor och ett sånt där nödljus som man bryter sönder i handskfacket i bilen. Man vet aldrig om det kan komma till användning. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar