tisdag 21 december 2010

Min syn på barn och alkohol...
Innan träningen idag så pratade jag med en Lokomotionär (där fick jag till det..) om alkohol.
Ja det kan verka lite ologiskt att prata om det på ett träningsställe men det var faktiskt inte det. När jag sa att jag i princip inte drack alkohol alls så tyckte han att det var lite oväntat, jag ser förmodligen halvalkis ut, haha.
Nu ska jag påpeka att detta är vad JAG tycker, alla andra får göra som dom vill men jag har väldigt svårt för det här festa med barn som en del inte verkar ha några problem med alls.
Jag kan bara inte fatta det, hur man vågar vara berusad tillsammans med små barn. Tänk om något händer och man måste åka till akuten, ska man ta taxi då?
En vuxen bör vara nykter.
Sen är det ju det här med att alla inte tål alkohol så bra som de tror, fy fan säger jag bara när man ser någon som är rejält slirig tillsammans med sina barn, de måste fara illa även om de inte säger något.
Jag klarar bara inte av det!
Att jag inte dricker alls nu beror bla på min medicin som helst inte ska blandas med alkohol, det är okej att dricka lite men det kan lika gärna vara. Jag gillar Fanta.
Men sen pojkarna kom så...nä...jag vet inte, jag gillar det inte.
Inte helt oväntat så är jag lika konservativ när det gäller gravid och amning, vaddå att man "får" ta ett eller två glas vin, varför i helsike kan inte låta det vara. Det är bara så....dumt.
Men som sagt, alla gör som de vill detta är bara vad jag tycker och nu när jag tänker efter så är det något jag faktiskt tycker väldigt starkt.

Träningen gick så där för övrigt...jävla förbannade panik skits helvete!

I morgon väntar fika med Satan och AP, det ser jag fram emot! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar