torsdag 9 december 2010

I dag har jag varit på hudmottagningen för att ta bort 4 födelsemärken, inga farliga men jag störde mig på dem.
Ja, tom så mycket att jag kunde tänka mig ett gäng sprutor men till läkaren fick jag överdriva besvären av dem annars är det skönhetsvård och då får man inte göra det på sjukhuset.
Jag har gjort det två gånger tidigare så jag vet hur det går till men sen min panikångest har gjort comeback med dunder och brak var jag jättenervös för att gå dit. Tänk att ligga på det lilla operationsbordet och få en panikattack..fy. Så jag hade mamma med mig, ja inte inne på rummet men hon satt utanför och väntade, det kändes tryggt. Hon erbjöd sig att följa med in men någon måtta får det vara, haha
Läkaren tog först 5 märken men sen kom han in i ett slags sväng så han körde på med flera till så jag har en massa plåster men som tur var så behövde det inte sys, bara brännas, så jag får både duscha och träna. Bra. Jag hade några mindre mojänger på halsen och de togs bort med ett glatt "Det här behöver man inte bedöva, jag har en vass sax!". Aj!
Skönt att det är över. Fick även veta att "det är inte farligt att klippa i födelsemärken, små kan du klippa bort själv hemma" Kan vara bra att veta om jag blir sugen på en ny hobby.

I går satt vi och tittade på handboll på TV, kul med handboll men trist att Sverige förlorade mot Danmark (då jag inte skicka spydiga mail till våra kollegor på andra sidan bron) och tydligen har alla i laget fått för små tröjor. Tajt var ordet sa Bull.
W sa att han gärna ville gå och titta på handboll (Hästö) igen och det gör vi så klart mer än gärna. Maken frågade om han ville börja spela men det var han helt emot för "Jag vill inte jobba med det, jag vill bli polis eller brandman" Så om man börjar spela handboll så måste man jobba med det..hm, undrar om detta kan bero på Mållgan... :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar