söndag 20 juni 2010

Vi åkte till Köpenhamn i fredags för att gå på Tivoli (eller tilovi J säger), mamma hade följt med oss dels för att komma i väg lite själv och dels för att vara ett stöd till mig. Vi hade en jätte rolig dag där barnen skötte sig exemplariskt, inget gnäll och tjat utan bara skoj.
Fast W kanske inte håller med när Micke tjatade upp honom i en berg och dal bana (visserligen för barn) och efter halva första varvet gallskrek han: Stoppa tåget!! och då hade dom 5 varv kvar att åka...
Det var kanske inte så mycket för så pass små barn att göra på Tivoli men det var väldigt fint och att kunna äta schysst mat istället var ett stort plus.
Gjorde helgens första kändisspotting där, den danske landslagsspelaren i handboll Lars Christiansen eller om han heter Christansen. Inte helt otippat var jag den ende som kände igen honom, han hade på sig shorts i mocka..såg både varmt och märkligt ut.
Vi bodde över i Malmö och där i ett parkeringshus kom nästa kändis gående med barnvagn, Leary från The Ark, jag var på väg att hälsa först för det kommer ju spontant när man känner igen någon men jag lyckades hejda mig, han var verkligen pytteliten.

I går tog vi genvägen över Ullared på vägen hem, vilket kan verka helt idiotiskt för någon med panikångest. Då är inte Gekås något man längtar efter men jag bet i hop och det gick faktiskt bra, det var lite jobbigt ett tag men det gick över. Jag hade en ide om att det skulle vara lite folk pga kungabröllopet, men icke. Det var nog fler som tänkt lika dant. Vi mötte upp pappa i Ullared, det var roligt för det var ett tag sen vi sågs, så han hade hand om barnen. Gissa vem jag såg på Gekås då...jo, Morgan..han stod där och plockade upp varor.
Efter vi hade käkat gick pappa med barnen till lekplatsen, Micke till Net on Net (vilken surprise va..) och mamma och jag kollade andra affärer.
När vi skulle gå tillbaka så behövde vi uppsöka en toa, eftersom toaletterna utanför Gekås är iiichh så tyckte jag att vi kunde gå in på Gekås och sen bara gå ut. Eller det var så jag tänkte.
När vi gick ut så stoppade en kassörska oss för att vi skulle visa upp väskor och påsen vi hade med oss, inga problem sa jag för jag vet ju att jag inte varit inne och stulit.
Men....det var ju bara det att i min väska hade jag den Star Wars gubbe som J fått av pappa och mamma hade en Star Wars film som vi hade lagt där för att vi skulle veta vart den var när vi skulle åka hem (det var ju en del påsar om man säger så). Så då tillkallade hon väktaren för kvittot hade Micke.
Lagom pinsamt men väktaren var trevlig (och typ 15 år) så jag fick ringa till Micke som något irriterad fick gå och leta efter kvittot. Mamma frågade vad som skulle hända om vi inte hittade kvittot och då tillkallade man polis för polisanmälan för snatteri. Jahopp...
Micke dök upp efter en stund med kvittot så vi kunde "släppas". Så in i bänken korkat men eftersom det inte finns i min värld att sno något så tänkte jag så klart inte på att någon annan kanske visst tror att jag går in och snor.
Tillråga på allt så visste jag att den gubben som jag hade i väskan hade pappa betalt men att vi hade två liknande på vårt kvitto inför kommande födelsedagar så jag chansade på att dom skulle köpa det, vilket han gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar