onsdag 16 juni 2010

Skit och piss!!
Började morgonen med att bli rejält sur på jobbet (men det gick över) och fortsatte till besök hos kokko doktorn som visade sig att inte vara en kokko doktor utan AT-läkare (inget ont om dom givetvis).
För er som inte vet så har jag panikångest som tyvärr har eskalerat något hiskeligt under våren och nu var det dags för att få medicinutredning och det gick inte alls som jag hade tänkt. Jag är inte så glad i tanken på medicin över huvud taget men kuratorn sa att det finns en medicin (inte lyckopiller, jag är inte deprimerad) som bara kan plocka bort ångesten och har lindriga biverkningar...den visste inte läkare vad det var utan ville gå på det tunga maskineriet. "Ja, du får räkna med att må dåligt i början, ett tag, tex mer ångest (ja tjena!) och illamående men det går över. Man får härda ut" Jaha frågar jag, hur länge då? "Tja....ett par veckor en månad kanske" Ett par veckor!!!! Jag är för sjuttan en arbetande småbarns mamma, jag kan väl inte gå runt så där i flera veckor.
Jag tjatade till mig att hon skulle kolla upp den där andra medicinen (jag mitt pucko kom inte i håg vad den heter) och sen ringa mig...
Åååhhh, jag hade liksom stålsatt mig till detta mötet som jag fick vänta ett par veckor på och trodde att lösningen var nära. Vilken idiot jag är...morr...
Nu ska jag till Loket för att få massage, kanske kan lätta på trycket och så är det meningen att jag ska träffa tjejerna på Harrys. DET ser jag fram emot.
Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar