lördag 1 oktober 2011

Nu är könsfördelningen här hemma bättre, det har flyttat in två små marsvinsflickor här i dag.
Just nu verkar de mest livrädda men vi tar det lugnt och försiktigt.

Känns som om man blir lite idiotförklarad när man vill skaffa husdjur, det är jobbigt, det tar tid, de luktar illa osv osv.
Jag tycker att husdjur hör barndomen till, man får lära sig ansvar, empati och att vara rädd om djur + all kärlek de kan ge och få. Jag själv hade underlater och de flesta jag känner hade husdjur som små så man kan ju undra varför det är så jobbigt nu när vi är vuxna.
Ja okej, maken och jag kommer säkert ångra oss hundrafemtio gånger minst för att vi gick med på detta men bara för att det kan vara jobbigt och obekvämt för oss så skulle det vara okej att säga nej till husdjur...
Vi vill gärna ha en hund igen men det blir inte förrän pojkarna går hem själva från skolan så de kan hjälpa till så det är minst 4-5 år bort.

Buren vi har hemma nu är ganska stor men vi ska ha en mindre när vi åker i väg med husvagnen, det ordnar sig säkert det med.

Cyklade in till Loket idag, så jäkla skön morgon och jag fick till ett riktigt bra allround pass och jag testade foten med att springa några minuter längre än vad jag egentligen får. Hur det gick lär visa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar