måndag 6 juni 2011

Nu är vi hemma efter ett par dagar i Danmark och en snabbis hos Mållgan och T i Tyskland. Kul att äntligen få se hur de bodde och det var fint kan jag lova, det köptes sommar öl också. Synd att jag inte gillar öl, det ser gott ut men smakar skit. Maken är väl lika glad för det för då får han ha dem för sig själv. W och jag hitta den stor låda med sura tefat, den lär vi får ha för oss själva.

Vi har varit med vänner på Legoland och det var verkligen kanon, jag rekommenderar det varmt. Pojkarna har varit i sitt esse, inget pip och gnäll trots att det var skitvarmt och långa dagar. Vi ska absolut åka tillbaka ett annat år.
Det började inte så bra när jag på något vis lyckades tappa två av våra fyra biljetter så att maken fick stå och köa i över en timme (också i stekande sol) för att köpa nya medan jag och barnen letade skugga bland alla dessa tusen människor som också var där. Jag grämde mig jätte mycket, inte bara för pengarna utan för att det sinkades oss men det är sånt som händer.

Mycket folk och jättevarmt är inte min arena direkt för att uttrycka det milt men det gick över förväntan.

Innan vi åkte hem igår var vi på Lalandia Aquadome, vilket ställe! Varken maken eller jag är några badmänniskor så vad ungarna har fått sina säl takter i från vet jag inte.

Jag vet att jag har skrivit om detta flera gånger innan men när man ser så mycket blandat folk så är det en sak som är slår en. Hårt. Det finns ju nästan inga normal viktiga människor längre! Alla är givetvis inte feta men en så där 5-10 kg för mycket är nog normen. Normalviktiga människor är definitivt inte i majoritet. Vart ska detta barka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar